Interviu Cornelia Szabo, Directia Servicii Comune, CEZ Romania
Colaborarea cu LeasePlan a inceput in anul 2007, cand Grupul CEZ in Romania trecea printr-un amplu proces de internalizare a transportului auto, iar necesitatea unor servicii de calitate in acest sens era imperios necesara.
Interviu Cornelia Szabo, Directia Servicii Comune, CEZ Romania: "Colaboram cu LeasePlan pentru ca avem nevoie de un furnizor serios pentru gestionarea flotei auto."
1) Cand ati inceput colaborarea cu LeasePlan?
Colaborarea cu LeasePlan a inceput in anul 2007, cand Grupul CEZ in Romania trecea printr-un amplu proces de internalizare a transportului auto, iar necesitatea unor servicii de calitate in acest sens era imperios necesara.
2) Cum ati gestionat parcul auto inainte de colaborarea cu LeasePlan?
La inceput, nevoile de transport erau satisfacute prin mijloace auto inchiriate de la un prestator local care punea la dispozitie autovehiculele si asigura mentenanta in fiecare judet, asigurarea necesarului de carburanti fiind in responsabilitatea noastra. Durata de viata prelungita a acestor autovehicule genera adesea defectiuni majore si imobilizari de lunga durata, precum si inregistrarea unor consumuri de carburant semnificative.
La jumatatea anului 2007, piata auto deschidea portile leasingului operational, fapt care se potrivea foarte bine cu conceptul nostru de gestionare a flotei auto CEZ. Prin urmare, am început colaborarea cu firme de profil care puteau asigura doar câteva dintre nevoile noastre de exploatare, de exemplu, doar un schimb de anvelope, polițe de asigurare RCA, CASCO sau mentenanța regulată. Acest mod de lucru implica din partea noastră un consum mare de resurse umane pentru a asigura restul de servicii necesare desfășurării în condiții optime a procesului de transport cum ar fi: rovinieta, schimbul și achiziția anvelopelor de iarnă, reparații accidentale, mașină de înlocuire, serviciul de tractare, carburant etc.
3) Ce v-a determinat să externalizați gestionarea parcului auto?
Volumul ridicat de activitate generat de utilizarea unui număr mare de furnizori pentru gestionarea flotei auto, dar și calitatea diferită de la un furnizor la altul au condus la adoptarea soluției de externalizare a activității în anul 2009 către un furnizor de succes pe piața de profil, furnizor ce urma să integreze toate serviciile necesare pentru gestionarea flotei auto. Au fost asigurate astfel continuitatea și flexibilitatea activității de transport, dar și costuri transparente în ceea ce privește această activitate. Serviciile de transport asigurate de prestatorul extern răspund cerințelor și specificului activităților derulate în cadrul Grupului CEZ și sunt realizate de către o echipă de profesioniști într-un interval de timp scurt și bine determinat.
4) Ce avantaje aduce pentru dumneavoastră gestionarea flotei auto CEZ de către o firmă specializată?
Judecând comparativ între gestionarea flotei cu resurse proprii sau în variantă de debut a leasingului operațional versus variantă completă a leasingului operațional furnizată de colaboratorul nostru actual, LeasePlan, nu putem să nu remarcăm următoarele avantaje:
- monitorizarea eficientă a flotei;
- mobilitatea firmei în zona de activitate CEZ;
- transparența costurilor, ceea ce conferă un control mai mare și rapiditate în luarea măsurilor de optimizare a acestora;
- flexibilitate la solicitările noastre și suport în identificarea unor soluții de îmbunătățire a calității și a costurilor.
5) Puteți furniza informații despre economia de carburant, timpul mai redus de imobilizare a mașinilor sau numărul scăzut de incidente în trafic după începerea colaborării cu LeasePlan?
Înlocuirea la un interval scurt de timp a autovehiculelor cu unele noi, care înglobează cele mai noi tehnologii, aduc economii însemnate de carburant. De asemenea, protejarea mediului este prioritară pentru noi, motiv pentru care am decis să achiziționăm mașini de ultimă generație, cu norme de poluare cât mai scăzute și să utilizăm carburanți conform normelor europene în domeniu. Repararea autovehiculelor în unități service de marcă, autorizate, programarea centralizată a reparațiilor și evidența operațiunilor de mentenanță atrage o imobilizare scăzută a mașinilor, ceea ce se traduce prin eficiență în derularea activității. Un plus deloc neglijabil îl reprezintă și furnizarea de către societatea de leasing a unei mașini de schimb, în cazul unor imobilizări mai mari de 24 ore a autovehiculului propriu, ceea ce asigură un confort sporit în activitatea operațională.
O rată scăzută a daunei pe care o înregistram se datorează, printre altele, și faptului că în fiecare zonă de activitate CEZ, transportul auto este gestionat de o persoană specializată alocată de către partenerul nostru, LeasePlan. Utilizatorii CEZ sunt astfel monitorizați și consiliați în privință incidentelor înregistrate în trafic.
6) Câte autovehicule are flota CEZ gestionată de LeasePlan?
În prezent, flota auto gestionată de către LeasePlan numără aproximativ 500 de autovehicule, împărțită pe categorii de automobile mixte, autoutilitare 4x4 și autoturisme.
7) De ce LeasePlan?
Principalele motive pentru care am ales LeasePlan sunt:
- Adaptabilitatea la cerințele transmise, fiind extrem de receptivi la necesitățile noastre și propunându-ne soluții optimizate;
- Profesionalismul, având personal instruit, care oferă consultanță și expertiză relevantă în materie;
- Deschiderea către nou;
- Colaborarea cu parteneri puternici, ceea ce conferă o calitate superioară a serviciilor de care beneficiem.